Vælg en side

Grundejerforeningen Lundegaarden’s Nabo-råd

I Grundejerforeningen Lundegaard har vi intet ordensreglement, da vi tror at hensyn og sund fornuft giver bedre trivsel, til gavn og glæde for os alle.

Grundejerforeningen har dog valgt at lave 8 gode råd, som inspiration til et godt Naboskab.

1. Du behøver ikke at vente med græsslåningen, til naboen har puttet den lille i barnevognen, eller har sat sig ved kaffebordet på terrassen.
  2. Læg en seddel i naboernes postkasse hvis du skal holde fest udendørs. Så kan naboen enten nå at bestille en rejse til New Zealand, eller blot sidde og nyde musikken.
  3. Vores stikveje egner sig ikke til at sætte hastighedsrekorder. Kør stille og roligt så ingen behøver være bange for at vove sig ud på de asfalterede områder.
  4. Borde og bænke på det Grønne område er til fælles brug. Hvis du har flyttet rundt på dem, for at hele den pukkel-ryggede familie kan sidde sammen, så stil dem tilbage på fliserne bagefter.
  5. Affald pynter langt mere i skraldespanden end på stierne og det grønne område.
  6. Græsset på det Grønne område er godt til fodbold, men det er svært at drible udenom hundelorte.
  7. Hold hunden i kort snor når du lufter den, så du ikke skal lede efter de brune efterladenskaber, når du skal samle dem op.
  8. Lyden fra ens egen motorsav er sød musik. Det er kun naboens motorsav der laver en forfærdelig larm. Hjælp naboen med at få arbejdet overstået i en fart.

Alle boligejere skal sørge for at arealet rundt om boligerne holdes. Så græsset og hækken skal klippes om sommeren og fortovet skal ryddes om vinteren, så naboerne kan komme og ønske god JUL.